Amennyiben meghatalmazott útján kívánnak eljárni, első alkalommal meghatalmazást kell beküldeniük. Ez vonatkozik azokra a könyvelőkre is, akik ügyfeleik ügyeit saját ügyfélkapujukon keresztül szeretnék intézni.
Az ügyintézés során az ohp.asp.lgov.hu (vagy csak egyszerűen a böngészőbe beírni: ELÜGY) internetes felületre belépve választhatnak az ott elhelyezett nyomtatványok közül és küldhetik be azokat ügyintézésre.
Első lépés, hogy az oldal jobb felső részén található bejelentkezésre kattintva bejelentkeznek az ügyfélkapujukba. Ott a felhasználási feltételeket elfogadva regisztrálnak.
A sikeres regisztráció elvégzése után tudják elkezdeni az ügyintézést.
Ha nem találnak olyan nyomtatványt, amely ügyben eljárni szeretnének, akkor segítségükre van az e-papír szolgáltatás. Ezt a szolgáltatást az epapir.gov.hu internetes felületen érik el.
Kérjük, hogy a beazonosíthatóság, továbbá a gyors és pontos ügyintézés érdekében beadványukat körültekintően, minden adatot kitöltve küldjék be. (Hibás adatokkal elküldött kérelmeiket a rendszer nem tudja beazonosítani, ezért vissza fogja utasítani.)
Amennyiben az ügyintézés során segítségre lenne szükségük, a Hivatal ügyintézői szívesen állnak rendelkezésükre telefonon a Hivatal elérhetőségein, illetve ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatalban. Segítséget kérhetnek még a 0-24-órán át hívható 1818 Kormányzati ügyfélvonalon is.
Tájékoztató az e-ügyintézésről helyi adóügyekben
2018-tól a gazdaság szereplői a 2015. évi CCXXII. törvény 9. §-a alapján kötelezettek hivatalos ügyeiket elektronikus formában intézni (e-ügyintézés). Ez azt jelenti, hogy papír alapú, postai úton beküldött kérelmeket nem tudunk elfogadni, azokat vissza kell utasítanunk.
A törvény szerint ide tartoznak a ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek, az állam, az önkormányzatok, költségvetési szervek, az ügyészségek, a jegyzők, a köztestületek, az ügyfél jogi képviselője, illetve az egyéb közigazgatási hatóságok. Természetes személy (magánszemély, egyéni vállalkozó) néhány törvényben meghatározott eseten kívül e-ügyintézésre nem kötelezhető, de választása szerint intézheti hivatalos ügyeit ebben a formában.
Az e-ügyintézési felületek minden regisztrált (ügyfélkapu, hivatali kapu, cégkapu) ügyfél számára elérhetőek, bármely böngészővel kereshetőek. ELÜGY, illetve az E-papír felületen nyílnak meg. Használatukhoz a magyarország.hu Kormányzati Ügyfélportálon, a 1818 éjjel-nappal hívható Kormányzati Ügyfélvonalon, illetve ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal elérhetőségein vagy személyesen is kérhetnek segítséget.
Adóügyekben 2018. december 31-ig a gazdálkodó szervezetek hivatalos elérhetősége helyett a gazdálkodó szervezet nevében eljáró – természetes személy azonosítása mellett – a természetes személy ügyfélkapuját vagy részleges kódú telefonos azonosítását is használhatják.