E-ügyintézés

Intézze ügyeit elektronikusan!

Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, melyek között Dunabogdány Község Önkormányzata is megtalálható. Ügyintézés megkezdéséhez kattintson az alábbi linkre!

e•papír

Az Önkormányzati Hivatali Portál az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok természetes és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.

A Portál az alábbi linkre kattintva érhető el.

ELÜGY - ASP Portál

------------------------

 

Általános tájékoztató az e-ügyintézésről

Tájékoztatom Önöket, hogy 2018. január 1. napjától a nem magánszemély ügyfelek kötelezettek az e-ügyintézésre, illetve magánszemély ügyfeleink is intézhetik hivatalos ügyeiket saját ügyfélkapujukon keresztül. A változásokról a 2015. évi CCXXII. törvényből bővebben is tájékozódhatnak.

Emiatt a jogszabályi változás miatt sem az egyes hivatalok egymás között, sem a vállalkozások nem nyújthatnak be kérelmet, kérhetnek adatot, adhatnak ki igazolást stb. papír alapon beadott formában.

„Sima” e-mail útján eddig sem volt és mostantól sincs lehetőség az ügyeket intézni a beazonosíthatóság hiánya miatt.

Amennyiben meghatalmazott útján kívánnak eljárni, első alkalommal meghatalmazást kell beküldeniük. Ez vonatkozik azokra a könyvelőkre is, akik ügyfeleik ügyeit saját ügyfélkapujukon keresztül szeretnék intézni.

Az ügyintézés során az ohp.asp.elgov.hu (vagy csak egyszerűen a böngészőbe beírni: ELÜGY) internetes felületre belépve választhatnak az ott elhelyezett nyomtatványok közül és küldhetik be azokat ügyintézésre.

Első lépés, hogy az oldal jobb felső részén található bejelentkezésre kattintva bejelentkeznek az ügyfélkapujukba. Ott a felhasználási feltételeket elfogadva regisztrálnak.

A sikeres regisztráció elvégzése után tudják elkezdeni az ügyintézést.

Ha nem találnak olyan nyomtatványt, amely ügyben eljárni szeretnének, akkor segítségükre van az e-papír szolgáltatás. Ezt a szolgáltatást az epapir.gov.hu internetes felületen érik el.

Kérjük, hogy a beazonosíthatóság, továbbá a gyors és pontos ügyintézés érdekében beadványukat körültekintően, minden adatot kitöltve küldjék be. (Hibás adatokkal elküldött kérelmeiket a rendszer nem tudja beazonosítani, ezért vissza fogja utasítani.)

Amennyiben az ügyintézés során segítségre lenne szükségük, a Hivatal ügyintézői szívesen állnak rendelkezésükre telefonon a Hivatal elérhetőségein, illetve ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatalban. Segítséget kérhetnek még a 0-24-órán át hívható 1818 Kormányzati ügyfélvonalon is.

------------------

Tájékoztató az e-ügyintézésről helyi adóügyekben

2018-tól a gazdaság szereplői a 2015. évi CCXXII. törvény 9. §-a alapján kötelezettek hivatalos ügyeiket elektronikus formában intézni (e-ügyintézés). Ez azt jelenti, hogy papír alapú, postai úton beküldött kérelmeket nem tudunk elfogadni, azokat vissza kell utasítanunk.

A törvény szerint ide tartoznak a ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek, az állam, az önkormányzatok, költségvetési szervek, az ügyészségek, a jegyzők, a köztestületek, az ügyfél jogi képviselője, illetve az egyéb közigazgatási hatóságok. Természetes személy (magánszemély, egyéni vállalkozó) néhány törvényben meghatározott eseten kívül e-ügyintézésre nem kötelezhető, de választása szerint intézheti hivatalos ügyeit ebben a formában.

Az e-ügyintézési felületek minden regisztrált (ügyfélkapu, hivatali kapu, cégkapu) ügyfél számára elérhetőek, bármely böngészővel kereshetőek. ELÜGY, illetve az E-papír felületen nyílnak meg. Használatukhoz a magyarország.hu Kormányzati Ügyfélportálon, a 1818 éjjel-nappal hívható Kormányzati Ügyfélvonalon, illetve ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal elérhetőségein vagy személyesen is kérhetnek segítséget.

Adóügyekben 2018. december 31-ig a gazdálkodó szervezetek hivatalos elérhetősége helyett a gazdálkodó szervezet nevében eljáró - természetes személy azonosítása mellett - a természetes személy ügyfélkapuját vagy részleges kódú telefonos azonosítását is használhatják.